Typiske trekk:
- Målgruppen: tenåringsjenter
- Ingen spiller instrument, men alle synger
- synkronisert dansing
- Synge til en jente
- handler om kjærlighetsproblemer (håpløs kjærlighet)
- Synge rett til kamera (peker når de synger “you”)
- Slow motion filming
- Eksperimenterer med effekter (like a rose)
- Mannssynet:
* Fløtepuser, men fortsatt ”wannabe” matcho (de vet hva jentene vil ha)
* Deilige (alle jenters drøm)
- Klær: singlett med brede skuldrer(fremhever muskler), svarte klær, hvite klær(viser uskuldighet), lange sorte frakker, solbriller og 90- talls sveis
- Miljø i musikkvideo: naturen (stranda, fjell og berg, sletter, ørken)
- Musikkvideone avsluttes med at de går inn i horisonten
- Musikk: Melodien er simpel, fengende, popmusikk, slow og upbeat sanger avhenger av hva de synger om
- Boybandmusikk i dag: mer avslappet, ikke prøve å være ”deilig” (One Direction)
Eksempler på musikkvideoer:
Westlife – If I let you go(1999)
Backstreet Boys – I want it that way(1998)
A1 - Like a Rose(2000)
A1 – same old brand new you(2000)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar